Bookmark and Share
Vergelijk de beste aanbieders van online back-up!

Nieuws

2 manieren om meerdere cloud services te combineren

Tegenwoordig zijn er tientallen – veelal gratis – cloud opslagdiensten, waardoor het steeds populairder wordt om belangrijke bestanden “in the cloud” op te slaan. Vaak zijn deze diensten weer gekoppeld aan andere diensten, zoals email en mobiele apparaten. Dit zorgt er voor dat veel mensen gebonden zijn aan meer dan een enkele cloud opslagdienst. Om het overzicht van alle bestanden die in deze verschillende diensten zijn opgeslagen niet kwijt te raken, is het makkelijk om deze met een andere dienst te beheren. Ook kun je hierdoor veel meer bestanden opslaan, aangezien de opslagruimte van deze verschillende diensten gecombineerd kan worden.
Natuurlijk zijn niet alle manieren om deze clouddiensten te combineren hetzelfde. Sommigen werken via je eigen pc, andere weer via een browser of een mobiele applicatie. Ook kunnen er soms tientallen verschillende opslagdiensten gekoppeld worden, terwijl andere slechts een paar opties bieden. Hieronder vind je een overzicht van twee goed werkende manieren om meerdere clouddiensten te combineren. Allebei de manieren bieden de mogelijkheid om meerdere opslagdiensten te combineren, zijn relatief eenvoudig in gebruik en zijn gratis verkrijgbaar.

1. Otixo (Gratis, of $4,99 per maand)
Deze dienst is veruit de meest uitgebreide manier om cloud opslagdiensten te combineren. Via de browser kun je hier alle bestanden die op verschillende diensten zijn opgeslagen met elkaar synchroniseren. Ook heeft Otixo mobiele applicaties voor iOS, Android en Windows, waardoor je bestanden overal beschikbaar zijn. Diensten die ondersteund worden zijn onder andere Dropbox, OneDrive, Google Drive en Picasa. Groot voordeel van Otixo is dat je bestanden en zelfs hele mappen kunt delen met anderen, waardoor bijvoorbeeld het hele gezin toegang heeft tot de laatste vakantiefoto's. Je kunt je hier (http://otixo.com) gratis registreren voor Otixo, let wel op: de gratis versie is beperkt tot het uploaden van maximaal vijf bestanden tegelijkertijd.

2. Odrive (Gratis, of $10 per maand)
Net als Otixo kun je met Odrive bestanden van populaire clouddiensten als Google Drive, Dropbox en OneDrive combineren in een dienst. Anders dan Otixo, werkt deze dienst via software (https://app.odrive.com) die je kunt installeren op Windows en Mac. Vervolgens kun je in de gratis versie van Odrive maximaal vijf clouddiensten combineren, terwijl je in de betaalde versie ($10 per maand) een onbeperkt aantal diensten kunt combineren. Ook laat de betaalde versie je bestanden met anderen delen. Omdat Odrive via software op je eigen pc werkt en niet via een browser, hoef je bestanden niet steeds te handmatig te downloaden als je ze op een harde schijf wilt opslaan.
Zoals eerder gezegd biedt het gebruiken van de bovenstaande diensten niet alleen de handige optie om meerdere clouddiensten te gebruiken, ook zorgt het ervoor dat al je bestanden veilig zijn opgeslagen vanaf meerdere locaties bereikbaar zijn. Waar cloud opslagdiensten vaak vijf tot tien gigabyte aan opslagruimte aanbieden, kan dit door het gebruik van Otixo of Odrive makkelijk vergroot worden. Door het combineren van bijvoorbeeld de gratis opslagruimte van Dropbox, Google Drive en Onedrive kun je al snel tot 30 GB aan bestanden opslaan “in the cloud”.

| 9 juli 2015
zoek & vergelijk

Aantal PC's en laptops:

Backup-ruimte*:

Op zoek naar online back-up voor zakelijk gebruik?
klik hier
© 2008 - 2017 All Rights Reserved - ReferMedia | informatie voor aanbieders | disclaimer | privacy